11. Nädal - Arendus- ja ärimudelid

Alustades uue tarkvara arenduse või ärilise mõõgiga on vajalik valida sobilikud mudelid, et kiirendada ja muuta protsess efektiivsemaks. Võimalike meetodeid on mitmeid, vaatame täna mõnda lähemalt.

Traditsiooniline omandvara pakkumine läbi teise platvormi

Antud lahendi kasutaja hea näiteks on Steam keskond. Steam-i platvorm sai alguse juba aastal 2003. Valve-i poolt loodud platvorm oli algselt mõeldud nende enda poolt pakutava tarkvara uuenduste väljastamiseks, kuid ajas arenes Steam ka kolmandate ospoolte tarkvara pakkujaks. Tänapäeval on Steam heaks abiks erinevatele mängude ja tarkvara tootjatele, kuna võimaldab viia oma toote suure rahvahulga ette ja seeläbi hõlbustada selle müüki. Kui Steam-i alguses oli platvormil 7 mängu müügis siis tänaseks päevaks on see hulk kasvanud juba üle 30000 mänguni. 

Sellised platvormid pakuvad kindlasti head "hüppelauda" tootjate jaoks, kes ise ei suudaks võib-olla nii suure rahva hulgani jõuda.

Tarkvara arendus kasutades kosemudelit

Kosemudelit (waterfall method) kasutatakse tänapäeval vähem. Populaarsem oli see milleeniumi aegadel enne kui välja tulid erinevad agiilsed meetodid. Kosemudel sobib hästi kasutamiseks kui projekt ei ole väga mahukas ja on võimalik täiesti täpselt seada nõuidmised, milleks peab loodav projekt olema võimaline ja kuidas midagi teha. Kui kosemudelil liikuda samm edasi järgmisesse faasi on väga rakse eelnevasse tagasi tulla, kui seal oli jäetud mõni puudujääk sisse. Kosemudel on tänapäeval rohkem kasutusel sõjaväes ja kosmoseprogrammides (N: NASA). Kosemudeli kasutamine annab suurema kindluse, et lõppprodukt töötab nagu algselt ettenähtud. 


Kokkuvõttes, erinevaid mudeleid on palju ja see milline täpselt on õige ja sobilik on vajalik igal arendajal/ettevõtjal ise avastada. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eri - Rühmatöö "Litsentsimise kitsaskohtade juhtumipõhine uurimine" arvustus

Nädal 5 - Tea kus sa oled

8. Nädal - Tänane IT proff